Assalamu'alaikum dan salam sejahtera..........Selamat datang ke blog Laman Pak Guru Asan..........Selamat Hari Guru..........Guru Penjana Transformasi Pendidikan Negara..........

Rabu, September 02, 2015

PROGRAM PENGHATAYAN SAMBUTAN HARI KEBANGSAAN MALAYSIA 2015

Sambutan Hari Kebangsaan Malaysia 2015 sekolah saya SMK Telok Kerang, telah diadakan pada hari Ahad 30 Ogos 2015. Selepas perhimpunan rasmi mingguan yang dimulakan pada pukul 7.30 pagi, acara sambutan terus dimulakan. Acara didahului dengan bacaan doa sempena kemerdekaan yang dipimpin oleh Ustaz Omar Maidin. Selepas itu ucapan daripada Puan Pengetua dan seterusnya beliau memalu gong sebagai memulakan sambutan kemerdekaan. Mendeklamsikan puisi patriotik meneruskan acara. Selepas itu diikuti acara nyanyian lagu-lagu patriotik beramai-ramai. Pentomen kemerdekaan yang dipersembahkan oleh pelajar-pelajar tingkatan 3 menarik tumpuan hadirin. Iatu adalah satu persembahan pentomen yang sungguh menarik.

Acara selanjutnya ialah senamrobik beramai-ramai. Cikgu Shamsul Sazali mengetuai acara ini di atas pentas. Dibelakang Cikgu Shamsul ialah guru-guru, manakala pelajar-pelajar bersenamrobik di dataran nilam. Acara dilanjutkan dengan kembara bermotosikal pelajar-pelajar dan guru-guru bergotong-royong di masjid-masjid dan surau-surau yang berdekatan SMK Telok Kerang.  Masjid yang dikunjungi ialah Masjid Jamik Telok Kerang dan Masjid Parit Hj. Shaari. Manakala surau-surau yang dikunjungi ialah Surau Parit Wer, Surau Kampung Tengah, dan Surau Kampung Timur. Di kawasan sekolah diadakan pertandingan melukis kain rentang. Murid-murid melukis kain rentang mengikut kumpulan masing-masing. Tema lukisan ialah mengenai kemerdekaan malaysia.

Semoga pengisian program sambutan kemerdekaan Malaysia ini dapat menanamkan semangat patriotik di jiwa pelajar-pelajar di samping mewujudkan semangat kerjasama pelbagai kau,  dan menyemai jiwa sedia membantu masyarakat dalam khidmat masyarakat.
































Tiada ulasan: