Assalamu'alaikum dan salam sejahtera..........Selamat datang ke blog Laman Pak Guru Asan..........Selamat Hari Guru..........Guru Penjana Transformasi Pendidikan Negara..........

Selasa, Julai 24, 2012

SEMARAK RAMADHAN

Bersama keluarga raikanlah Ramadhan. Semarakkan Ramadhan, semarakkan taqwa dan semarakkan infaq. Selamat datang Ramadhan. Semoga kunjunganmu kali ini memberi satu perubahan dan terus memaut erat hati-hati untuk tenggelam dalam dakapanmu yang syahdu. Akan kami hiasi Ramadhan ini dengan nyanyian amal dan pastinya Ramadhan kali ini akan disemarakkan dengan wangian istighfar dan haruman bacaan Al-Quran serta semarak infaq. Semoga ruang dan peluang dalam sebulan ini bermulanya satu perubahan dalam diri kami dan memberi latihan abadi untuk pengendalian hati dan realisasi sebuah pengabdian sejati.

"Sesungguhnya Engkau Maha Pengampun lagi Maha Mulia, Engkau suka mengampuni, maka ampunilah aku"

Tip Ramadhan:
  • Membaca Al-Quran  -  Membaca Al-Quran dan sebaik-baiknya khatam Al-Quran dalam bulan ini.
  • Solat Tahajjud  -  Solat tahajjud laksana permata di hati mukmin. Bersungguh-sungguh melaksanakannya dalam bulan Ramadhan dengan niat yang ikhlas.
  • Solat Tarawikh  -  Menghias malam Ramadhan dengan solat tarawikh bersama keluarga atau berjamaah di surau atau di masjid. 
  • Berzikir dan berdoa  -  Manfaatkan keberkatan Ramadhan ini dengan berzikir dan berdoa. 
  • Makanan  -  Berbuka dan bersahur dengan makanan yang seimbang. Digalakkan menjamu orang lain berbuka puasa. 
  • Sedekah (infaq)  -  Perbanyakkan sedekah dan derma kepada mereka yang memerlukannya.

Tiada ulasan: