Assalamu'alaikum dan salam sejahtera..........Selamat datang ke blog Laman Pak Guru Asan..........Selamat Hari Guru..........Guru Penjana Transformasi Pendidikan Negara..........

Ahad, Mei 31, 2009

KARNIVAL PENDIDIKAN TEKNIK DAN VOKASIONAL NEGERI JOHOR TAHUN 2009

Karnival Pendidikan Teknik dan Vokasional Negeri Johor Tahun 2009 telah diadakan di daerah Pontian dari 29 Mei hingga 30 Mei 2009. SMK Dato' Penggawa Barat dan SMK Dato' Ali Hj. Ahmad menjadi lokasi beberapa pertandingan. Sebanyak 15 pertandingan berjaya dijalankan. Majlis perasmian telah disempurnakan oleh En. Mohd Hazidin Bin Zaini yang mewakili Pengarah Pelajaran Negeri Johor di Dewan Sri Gemilang SMK Dato' Penggawa Barat, Pontian, Johor.

SMK Telok Kerang telah diberi tugas untuk mengendalikan tiga pertandingan iaitu Pertandingan Terrarium Landskap dan Nurseri (En. Hasan Bin Kasmuri), Pertandingan Penyediaan Peranggu Meja Katering dan Penyajian (En. Shamsul Sazali Bin Salimin), dan Pertandingan Agro-Q Sains Pertanian (En. Nordin Bin Ehsan). Mereka dibantu oleh Pn. Hajjah Maznah Bt Abu Talib, En. Mohamad Yasin Bin Jaafar, En. Abd Hadi Bin Ambok Ingtang, Pn. Rosfatmawati Bt Hassan, dan lain-lain. Terima kasih cikgu-cikgu.....

PPD Pontian telah meminta SMK Telok Kerang menyertai dua pertandingan iaitu Pertandingan Terrarium Landskap dan Nurseri, Pertandingan Penyediaan Peranggu Meja Katering dan Penyajian, dan Pertandinga Kuiz Perdagangan. Atas rasa tanggungjawab dan penghormatan itu, guru-guru dan pelajar-pelajar SMK Telok Kerang yang menyertai ketiga-tiga pertandingan tersebut telah membuat persediaan yang rapi dan berlatih setiap hari bahkan sehingga ke malam. Selaku tuan rumah, Pontian ada kelebihan.... itulah pesan En. Selamat Bin Mon, PPPD Pontian Teknik dan Vokasional.

SMK Telok Kerang telah muncul jadi JOHAN dalam dua pertandingan yang disertai iaitu; Pertandingan Terrarium Landskap dan Nurseri (Azhar Bin Azaman dan Shafizad Norhadi Abd Aziz di bawah bimbingan En. Hasan Bin Kasmuri), dan Pertandingan Penyediaan Peranggu Meja Katering dan Penyajian (Faez, Latifah dan Raziana di bawah bimbingan En. Shamsul Sazali Bin Salimin). Tahniah!!!...

Pontian diisytiharkan menjadi JOHAN KESELURUHAN setelah memenangi lima emas. Tahniah PONTIAN!!!...

Saya ucapkan terima kasih kepada semua pihak yang memberi sokongan, bantuan dan kerjasama semasa membuat persediaan ke pertandingan tersebut.



Azhar Azaman dan Shafizad Norhadi Abd Aziz pelajar 5 LN SMK Telok Kerang, Pontian, Johor bertungkus-lumus menyiapkan terrarium dalam pertandingan Terrarium Landskap dan Nurseri.


Terrarium dengan tema 'Dream Valley' dari SMK Telok Kerang, Pontian, Johor menjadi johan dalam pertandingan terrarium.


En. Ahmad Khairi B Paimin, Pengetua SMK Telok Kerang (kemeja oren) hadir untuk memberi sokongan kepada wakil SMK Telok Kerang dalam Pertandingan Terrarium Landskap dan Nurseri, dan Pertandingan Peranggu Meja Katering dan Penyajian. Beliau bergambar kenangan bersama guru-guru Landskap dan Nurseri Negeri Johor.


Raziana, Latifah dan Faez dari SMK Telok Kerang, Pontian, Johor berusaha keras menyiapkan hiasan dalam Pertandingan Peranggu Meja Katering dan Penyajian.


Bertemakan 'Peranggu Meja Dalam Taman', SMK Telok Kerang diisytiharkan sebagai johan dalam Pertandingan Peranggu Meja Katering dan Penyajian.


Shafizad Norhadi Abd Aziz dan Azhar Azaman menerima piala dari En. Mohd. Hazidin Bin Zaini setelah menjadi johan dalam pertandingan terrarium. Tahniah!!!!...


Faez, Raziana dan Latifah menerima piala dari En. Mohd Hazidin Bin Zaini setelah menjadi johan dalam pertandingan Peranggu Meja Katering dan Penyajian. Tahniah!!!...

En. Selamat Bin Mon, PPPD Pontian Teknik dan Vokasional menerima piala Johan Keseluruhan dari En. Mohd Hazidin Bin Zaini.

Tiada ulasan: