Assalamu'alaikum dan salam sejahtera..........Selamat datang ke blog Laman Pak Guru Asan..........Selamat Hari Guru..........Guru Penjana Transformasi Pendidikan Negara..........

Isnin, Ogos 10, 2009

LANDSKAP 9 - FLORIA PUTRAJAYA 2009 - FESTIVAL BUNGA DAN TAMAN

Landskap dan Nurseri SMK Telok Kerang, Pontian, Johor.
Floria Putrajaya 2009 telah diadakan dari 1 hingga 9 Ogos 2009 bertempat di Putrajaya. Ia juga dikenali sebagai Festival Bunga dan Taman Putrajaya. Banyak bunga berwarna-warni dan taman yang indah, cantik dan menarik di pertunjukkan kepada orang ramai yang berkunjung. Terdapat juga produk bunga-bungaan dan kraftangan selain daripada jualan dan pameran perabot taman, makanan serta minuman dan lain-lain. Mengikut laporan dianggarkan seramai 400,000 orang telah mengunjungi festival tersebut.

Saya sebagai seorang peminat taman dan landskap saya mengambil peluang bersama orang lain mengunjungi festival tersebut bersama keluarga pada hari Sabtu 8 Ogos 2009 yang lepas. Memang puas hati melihat dan menghayati taman-taman yang dibina di kawasan festival. Ada beberapa kategori taman yang dipertandingkan. Antaranya ialah kategori korporat, kategori universiti, kategori sekolah dan lain-lain. Tahniah diucapkan kepada Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Johor kerana berjaya menerima Anugerah Keseluruhan pada festival tersebut.


Brosur Floria Putrajaya 2009.

Keratan akhbar mengenai Floria Putrajaya 2009.
Pintu masuk ke kawasan festival.

Susunan yang menarik.

Orkid bergantungan di taman Kerajaan Johor.

Cantik.....

Hamparan pelbagai bunga.

Kombinasi turf dan renek.

Taman kategori sekolah.

Idea baru...

Reka bentuk biasa tapi menarik.

Petang-petang seronok duduk di sini....

Itik pun menikmati taman yang indah....

Bunga disusun cantik....

Taman kategori sekolah.

Kekuningan....

Orkid....

Pintu masuk ke salah satu taman alam festival.

Pondok beratap lalang...

Bunga lagi.....

Tiada ulasan: