Assalamu'alaikum dan salam sejahtera..........Selamat datang ke blog Laman Pak Guru Asan..........Selamat Hari Guru..........Guru Penjana Transformasi Pendidikan Negara..........

Sabtu, April 10, 2010

PERHIMPUNAN PERINGATAN HARI KOR KADET POLIS KE 40 DAERAH PONTIAN

Pada hari Rabu, 07 April 2010 telah dilangsungkan Perhimpunan Peringatan Hari Kor Kadet Polis Ke-40 Daerah Pontian Tahun 2010.

Perhimpunan rasmi setahun sekali itu telah disempurnakan oleh DSP Muzamil Bin Hashim, Timbalan Ketua Polis daerah Pontian. Perhimpunan turut dihadiri oleh En. Abdul Rahim Bin Lamin, Pegawai PelajaranDdaerah Pontian dan En. Ahmad Khairi Bin Paimin, Pengetua SMK Telok Kerang merangkap Pengerusi Panitia Kor Kadet Polis Daerah Pontian.

Perhimpunan tersebut diadakan di Dataran Nilam, SMK Telok Kerang pada pukul 3.00 petang. Seramai 410 ahli Kor Kadet Polis daerah Pontian yang terdiri daripada anggota Kawalan Kehormatan dan detachment berbaris pada petang tersebut bersama cikgu-cikgu Kadet Polis.

SMK Telok Kerang menjadi tuan rumah untuk perhimpunan tahun ini. Sebelum ini pada tahun 2008 dan 2009, sekolah ini juga menjadi tuan rumah. Dengan kerjasama rakan-rakan guru saya dalam Kadet Polis SMK Telok Kerang, pengurusan perhimpunan tersebut dapat dijalankan dengan baik.

Di kesempatan ini sebagai Ketua Kor Kadet Polis Daerah Pontian, saya mengucapkan jutaan terima kasih kepada Ketua Polis Daerah Pontian, Pegawai Pelajaran Daerah Pontian, Pengetua SMK Telok Kerang, C/Insp. Johari Bin Abdullah, rakan-rakan guru Kadet Polis SMK Telok Kerang, Jurulatih PDRM IPD Pontian, guru-guru Kadet Polis Daerah Pontian, KFC Pontian, Syarikat Nestle, ahli-ahli Kadet polis SMK Telok Kerang, dan semua pihak yang membantu menjayakan perhimpunan tersebut.


Ziana dan Ummi bergaya bersama M16.
Anggota Kawalan Kehormatan sedia masuk baris.

Bergambar bersama anggota Kawalan Kehormatan.

Anggota detachment seramai 350 orang.

Menyambut ketibaan En. Abdul Rahim Bin Lamin, Pegawai Pelajaran Daerah Pontian.
Menyambut ketibaan DSP Muzamil Bin Hashim, Timbalan ketua Polis Daerah Pontian.

DSP Muzamil Bin Hashim menerima tabik hormat.

Pegawai-pegawai Kanan di atas astaka.

Insp. KP Shamsul Sazali Salimin mengetuai anggota Kawalan Kehormatan.


DSP Muzamil Bin Hashim memeriksa baris Kawalan Kehormatan.


Menyampaikan cenderahati kepada En. Abdul Rahim Bin Lamin.


Anggota Kawalan Kehormatan bersama detachment di padang kawad.
Anggota Kawalan Kehormatan bergambar bersama DSP Muzamil Bin Hashim,
En. Abdul Rahim Bin Lamin dan Pegawai-pegawai Kanan Kor Kadet
Polis daerah Pontian.

Tiada ulasan: