Assalamu'alaikum dan salam sejahtera..........Selamat datang ke blog Laman Pak Guru Asan..........Selamat Hari Guru..........Guru Penjana Transformasi Pendidikan Negara..........

Ahad, Mei 05, 2013

HARI INI PRU13 HARI KITA MENGUNDI


SELAMAT HARI MENGUNDI. Rakyat Malaysia keluar mengundi pada hari ini untuk melaksanakan tanggungjawab sebagai warganegara untuk memilih kerajaan yang akan menerajui negara bagi tempoh lima tahun akan datang pada pilihanraya umum ke-13 (PRU13).

Daripada 13,268,002 pengundi berdaftar yang layak mengundi, hanya 12,992,661 akan mengundi hari ini setelah 272,387 pengundi awal terdiri daripada anggota tentera dan polis serta pasangan mereka mengundi awal pada 30 April lepas.
.
Sebanyak 222 kerusi Parlimen dan 505 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) dipertandingkan pada pilihanraya umum kali ini.  Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menyediakan 8,245 pusat mengundi dengan 25,337 saluran mengundi yang dibuka mulai pukul 8 pagi hingga 5 petang.

Hari ini kita semua mengambil keputusan untuk memilih parti manakah yang akan membentuk kerajaan yang akan memerintah untuk lima tahun akan datang. Apabila melangkah ke tempat mengundi, berfikirlah sejenak dengan tenang, pihak manakah yang kita yakin dapat memacu negara yang kita cintai ini ke tahap yang lebih baik daripada sekarang. Pangkahlah kertas undi dengan penuh yakin. 

Saya mengucapkan selamat hari mengundi pada pilihanraya umum ke-13 (PRU 13) kepada semua rakyat Malaysia yang layak mengundi. Tanggal 5 Mei 2013 merupakan penentu kepada masa depan negara. Undilah dengan bijak dan undi kita adalah rahsia. Kepada warganegara Malaysia yang layak mengundi, jangan lupa untuk tunaikan tanggungjawab kita pada 5 Mei 2013.

Sama-samalah kita menanti sinar mentari 6 Mei 2013 sebagai tanda bermulanya satu lagi episod perjalanan negara Malaysia. Segala tindakan untuk negara tercinta ini hendaklah mengutamakan perpaduan walau apa pun yang kita perjuangkan demi masa depan Malaysia yang terbaik buat kita semua.

Tiada ulasan: